Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnost využití logopedické aplikace v rámci logopedické prevence
Pouchová, Veronika ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce zkoumá využitelnost logopedické aplikace pro děti předškolního věku při logopedické prevenci. Zaměřuje se na nejčastější deficity v oblastech optického a auditivního vnímání a seriality. Sleduje pokrok, nejčastější chyby a oblasti, které jsou u dětí dobře rozvinuté. Zkoumá možnosti zapojení používání aplikace v běžné praxi během logopedické prevence v mateřské škole u dětí předškolního věku. Pro účely výzkumu byla zvolena metoda kvalitativní, prováděna metodou analýzy a interpretace dat z výsledků testování osmi dětí z mateřské školy ve věku od čtyř do sedmi let. Pro ucelení problematiky byl proveden strukturovaný rozhovor s logopedickou asistentkou, která v mateřské škole působí. Bylo zjištěno, že vzniklou logopedickou aplikaci je možné využívat jak při individuální logopedické prevenci, tak ve skupině. Logopedická asistentka doporučuje aplikaci také na samostatnou práci v domácím prostředí. Dále bylo zjištěno, že nejčastější deficity jsou v oblasti sluchového vnímání, především u sluchové diferenciace slov. Další oblastí s výrazným deficitem je serialita. Děti ve hře rozvíjející serialitu chybovaly z různých důvodů. Některé nechápaly zadání, některé měly tendenci řadit obrázky obráceně zprava do leva. Nejčastější chyby ve zrakovém vnímání byly chyby především ve vyšších úrovních u...
Logopedická prevence pro přirozený rozvoj dětí v předškolním vzdělávání
VONDRÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku (ne)využívání nabídky logopedické prevence rodiči dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je logopedie, logopedická prevence, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči (rizika, která se mohou ve vývoji řeči projevit) a artikulace. Opírá se o dostupné odborné prameny z oboru logopedie. Praktická část je realizována metodou kvalitativního šetření a obsahuje polostrukturované rozhovory s rodiči. Hlavním cílem je zjistit odpověď na výzkumnou otázku: "Jak aktivní je zájem ze strany rodičů a jaký je hlavní důvod rodičů vyhledat odbornou pomoc?" Konkrétně se jedná o výzkum v jedné mateřské škole na jihu Čech.
Artikulační cvičení v MŠ
POSPĚCHOVÁ, Radka
Tématem této bakalářské práce jsou artikulační cvičení v MŠ. Cílem je vytvořit vzdělávací program artikulačních cvičení, který bude odpovídat specifikům předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem artikulace, její vývoj do konce předškolního věku, faktory ovlivňující tento vývoj a prevence narušení artikulace. Dále obsahuje metody vzdělávání a způsoby zařazení samotných artikulačních cvičení do edukačního procesu v mateřské škole. Obsahem praktické části jsou vhodně motivované náměty na artikulační cvičení, popis jejich realizace a evaluace. Tyto činnosti jsou zasazeny do běžného programu v mateřských školách, v rámci tématu ZIMA, a zpracovány hravou formou pomocí různých druhů aktivit. Tento vzdělávací program je ověřený v praxi v mateřské škole a to s dětmi ve věku 5-7 let. Pro vyhodnocení byly použity metody zúčastněného pozorování a analýza videozáznamů.
Logopedická prevence ve waldorfských mateřských školách
PAVLÍNOVÁ, Anna
Cílem práce je poukázat na skutečnost, že i v alternativních mateřských školách probíhá kvalitní logopedická prevence. Pozornost je zaměřena na průběh logopedické prevence ve waldorfské mateřské škole a na zmapování nejčastějších činností a metod podporujících rozvoj řeči. Cílem je rovněž zjistit, zda činnosti ve waldorfských mateřských školách v oblasti rozvoje řeči probíhají dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávaní a v čem se liší od činností v běžných mateřských školách. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s logopedickou prevencí, Rámcovým vzdělávacím programem a činnosti doporučené pro správný rozvoj řeči. Dále teoretická část pojednává o waldorfské pedagogice, jejích principech, obsahu, cílech i metodách. V praktické části je výzkum orientován na zjištění, jakým způsobem logopedická prevence ve waldorfských mateřských školách probíhá. Pro získání informací je použito kvalitativní šetření - rozhovory s učiteli waldorfských mateřských škol a pozorování ve waldorfské i v běžné mateřské škole. Z výsledků vyplývá, že logopedická prevence ve waldorfských mateřských školách je na dobré úrovni a že je zde pravidelně zařazováno mnoho aktivit pro rozvoj řeči, které jsou rovněž zahrnuty v Rámcovém vzdělávacím programu. Logopedická prevence se ve waldorfské mateřské škole liší především formou zpracování jednotlivých aktivit a jejich četností při řazení do programu.
Logopedická prevence a hudební činnosti pro děti s odkladem školní docházky
Ježková, Kristýna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá propojením logopedické prevence a hudebních činností v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, zda prostředky hudební výchovy můžeme zlepšit jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Teoretická část popisuje problematiku odkladů školní docházky. Věnuje se narušené komunikační schopnosti a jejím kategoriím, odlišnému mateřskému jazyku a bilingvnímu rodinnému prostředí, neboť předmětem výzkumu jsou děti z těchto zmíněných skupin. Pojednává též o vývoji řeči v jazykových rovinách, zabývá se logopedickou prevencí v mateřské škole a jejím propojením s hudebními činnostmi. Praktická část je věnována akčnímu výzkumu, který obsahuje vstupní diagnostiku dětí s odkladem školní docházky, popisuje průběh výzkumu a hodnotí vliv hudebních činností v logopedické prevenci na jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, které přináší data o průběhu logopedické prevence v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA odklad školní docházky, logopedická prevence, hudební činnosti, řeč, komunikace
Využití Montessori pedagogiky při logopedické prevenci u dětí předškolního věku
Doutnáčová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o tématu montessori pedagogiky a jejího využití při logopedické prevenci u dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je analýza metod využívaných v montessori pedagogice při poskytování logopedické prevence v montessori mateřských školách. Bakalářská práce je koncipována do tří kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou popsána teoretická východiska, o které se práce opírá. Na základě odborné literatury kapitoly definují obě zvolená témata. V první teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky z oblasti logopedie. Obsahem jsou informace o komunikaci, o vývoji řeči a jazyka, o oblastech, které tento vývoj ovlivňují a na závěr o logopedické prevenci. Druhá část popisuje další oblast, kterou se práce zabývá, a tedy montessori pedagogiku, její principy, vznik a aktuální podobu v Česku i ve světě. Třetí kapitolu práce tvoří empirická část, která se věnuje samotnému výzkumnému šetření. Pro výzkumné šetření byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu. Pomocí rozhovorů a přímého pozorování ve dvou zvolených mateřských montessori školách v Praze byl analyzován průběh logopedické prevence v zařízeních. Dále byly zkoumány metody a pomůcky typické pro montessori vzdělávání a možnost jejich využití při logopedické prevenci. Na základě šetření byla ověřena možnost...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.